Sukujuhlat ja muut tapahtumat

Sukujuhlat Luumäellä 8.-9.7.2023

Tässä on kuvia sukujuhlien retkistä. Sukujuhla oli kokonaisuutena hyvin onnistunut ja kaikki halukkaat pääsivät bussiretkelle. Ilmatkin suosivat meitä. Ainostaan salpalinjalla satoi hieman retken puolivälissä, mutta se ei haitannut.

Jos sukujuhlassa olleilla on kuvia tapahtumasta, niin halutessasi voit laittaa niitä sihteerille. Sihteeri laittaa sitten kuvia tänne kotisivuille.

Sukukokouksessa valittiin sukuseuralle uusi hallitus:

Kirsi Laitinen puheenjohtaja, Tahkomäki

Kari Liukkonen 1. varapuheenjohtaja, Imatra

Kaisa Nykänen 2. varapuheenjohtaja, Naarajärvi

Martti Liukkonen sihteeri, Lappeenranta

Jarmo Piispanen taloudenhoitaja, Ylämaa

Hallituksen muut jäsenet

Sirpa Liukkonen, Rauma

Erkki Liukkonen, Hurissalo

Olli Lahtinen, Helsinki

Eeva Pekonen, Nummela

Kokouksen yhteydessä pidetty alustus "Liukkosten lähteillä" löytyy sukututkimusosiosta

Sukuseuran sääntöihin päätettiin tehdä päivitys, jossa supistettiin hallituksen minimijäsenmäärää kokousten päätösvaltaisuuden helpottamiseksi. Sääntömuutos vahvistettiin seuran yleisessä kokouksessa lokakuussa, ja uudet säännöt ovat tulleet voimaan PRH:n päätöksellä 26.10.2023.

Lasse Karjalainen esittelee Pulsan Aseman historiaa retkeläisille
Retkeläiset tutustuvat salpalinjaan
Salpalinja Etelä-Karjalassa
Eeva Pekonen kertoi tarinaa Liukkosten lähteiltä
Olli Lahtinen kertoi Liukkosten kotikonnuista Suur-Savossa

Liukkosten sukukokous pidettiin 14.8.2021 klo. 14.00 Vitsiälän kylätalo Sampolassa Mikkelissä.

Mikkelin länsilaidalla Ristiinassa pidettiin sääntömääräinen sukukokous Covid-19 -pandemian takia tiukennettujen kokoontumisvaatimusten takia pienimuotoisena, kun jouduimme perumaan Anttolaan suunnitellun sukujuhlan kokouksineen. Vitsiälässä kuultiin kuitenkin alustus sukututkimuksen edistymisestä ja tehtiin tärkeitä päätöksiä.

Matti Kalervo Liukkonen nimitettiin Liukkosten sukuseuran kunniapuheenjohtajaksi

Liukkosten sukuseuran kokous 14.8.2021 päätti myöntää kunniapuheenjohtajan arvonimen Matti Kalervo Liukkoselle Mikkelistä. Työurallaan Mikkelin kaupungin kulttuuritoimen johtajana toimineella Matti Liukkosella on ollut merkittävä rooli Liukkosten sukuseuran toiminnassa sen perustamisesta lähtien. Matti on toiminut ansiokkaasti useita vuosia sukuseuran puheenjohtajan ja sihteerin tehtävissä. Lisäksi hänellä on ollut keskeinen rooli sukujuhlien sekä useiden Liukkosten sukuun ja kulttuurihistoriaan liittyvien tutustumiskäyntien ja retkien järjestämisessä. Hänen asiantuntemuksellaan on ollut merkittävä anti sukuseuralle Liukkosten sukuhistorian ja Liukkosiin liittyvän kulttuuriantropologian osalta.

Kunnianosoituksena Matin palveluksista sukuseuralle hänelle luovutettiin Kunniakirja sukuseuran entisen puheenjohtajan Jarmo Liukkosen ja valitun uuden puheenjohtajan, Erkki Liukkosen toimesta.

Liukkosten DNA-projekti

Liukkosten sukututkimuksen edistämiseksi kerrottiin tarvittavan lisää DNA-testejä Liukkosten eri sukuhaaroista jo tehtyjen testien lisäksi. Lue projektista lisää Sukututkimus-sivulta.

Entiset ja nykyiset Liukkoset

Meitä Liukkosia oli 28.4.2021 kaikkiaan 3465. Lisäksi entisiä, nimensä muuttaneita Liukkosia oli 1359. Ulkomailla eläviä Liukkosia oli 87.

Liukkosia löytyy myös Wikipediasta.

Sukuseuran kokouspaikkana toimi Kylätalo Sampola

Liukkosten sukuseuran kokous pidettiin 15.-16.6.2019 Hotelli Santalahdessa Kotkassa

Viimeiseen ennen koronan puhkeamista järjestettyyn sukujuhlaan Kotkassa eli "savolaisten Amerikassa" saatiin edustusta Kanadaa myöten.

Sukuseura täytti 20 vuotta ja Matti K. Liukkonen esitti sukujuhlassa mainion katsauksen seuran historiaan.

Kaunis sää suosi kokoustamme. Kuva Hotelli Santalahden terassilta.

Sukujuhlatunnelmia Partalasta ja Löydöstä