Muut tapahtumat

Sukujuuret tutuiksi -tapahtumassa 24.9.2022 Kangasniemellä innostunutta yleisöä

Lauantaina 24.9.2022 järjestettiin Kangasniemen kunnantalossa kuuden sukuseuran, Suur-Savon sukututkimusyhdistyksen ja Kangasniemen kotiseutuyhdistyksen yhteinen tapahtuma sukujuuriensa tutkimisesta ja sukuseuratoiminnasta kiinnostuneille. Tissarit, Marttiset, Laitiset, Liikaset, Liukkoset sekä Lukkariset/Lukkarit olivat kukin tuoneet omat esittelypöytänsä kunnantalon aulaan ja myös myyntituotteita oli hyvin esillä. Neuvontaa sai maksutta, ja tilaisuus huipentui Anne Ekroosin esitelmään perinteisestä sukututkimuksesta sekä Ari Kolehmaisen esitelmään Kangasniemen sukujen juurista. Kahvitauolla oli tarjolla niin suolaista kuin makeaa piirakkaa paikalliselta Siiskosen pitopalvelulta.

Onnistuneen tilaisuuden jälkeen seurat pohtivat, miten yhteistyötä jatkettaisiin tulevina aikoina. Esiin on heitetty mm. ajatus sukuseurojen yhteisestä retkestä Ruotsin ja Norjan rajalle metsäsuomalaisalueille Värmlantiin ja Kongsvingeriin vuonna 2024.

Jos olet kiinnostunut tällaisesta retkimahdollisuudesta, ota yhteyttä sukuseuran hallituksen jäseniin, niin asia tulee meilläkin suunnitteluun.

Kangasniemen kunnantalon sali, esittelypöytä ja materiaaleja, ihmisiä
Liukkosten esittelypöytä Kangasniemellä 24.9.2022