Liukkosten sukuseuran Saimaa-risteily

11.7.2020

Liukkosten sukuseuran Saimaanristeily 11.7 kokosi MS Kuutti -laivan täyteen (10 henkeä) lupsakoita Liukkosia. Lähtö ja paluupaikka oli Anttolanhovi, jossa sukuseuramme järjestää sukujuhlat ensi vuoden ensimmäisenä heinäkuun viikonloppuna. Kauniiden maisemien lisäksi saimme nauttia Astuvansalmen kalliomaalausten ihailusta sekä järveltä että maista kallion juurelta Mikkelin kaupungin matkaoppaan kertoessa kiinnostavia tarinoita ja yksityiskohtia Saimaasta ja Astuvansalmen kalliomaalauksista. Maittava lounas nautittiin Kallioniemen huvilaravintolassa, joka tunnetaan Suomen kieliopin luojan E.N. Setälän kesäpaikkana. Paikan historiasta kertoi elävästi huvilan emäntä Irina Ravantti. Kiinnostuneille vinkki: Salme Setälän kirja Kallioniemi - Isänmaa kertoo elävästi kartanon historiasta perustuen pääosin vieraskirjan tarinoihin.